loading

  • „E“ egyszerűen: különféle töltési opciók, fizetés a Free2Move Services alkalmazással
  • Komfortos: töltöttség-ellenőrző és töltési idő megállapító myOpel alkalmazás
  • Egyedülálló a kompakt E-furgonok között: gyári vonóhorog utánfutót vontatáshoz
  • Fokozott biztonság sokat autózóknak: asszisztensrendszerek védik az utasokat

 

 

 

Épp idejében jött ki ez a könnyű haszonjármű, hiszen mind több település szeretné emissziómentesen megoldani az áruszállítást azon a bizonyos „utolsó kilométeren” – azaz a városközpontokban. A Vivaro-e háromféle hosszúsággal és különféle karosszéria-változatokkal készül. Az „utolsó kilométeren” túlmenően korlátlanul használhatják kereskedők és iparosok. Munkaeszközként kielégíti a legmagasabb igényeket – a hagyományos hajtású furgonokhoz képest is kompromisszumok nélkül. Már júniustól megrendelhető, és a nyár végén érkezik meg az első vevőkhöz.

 

„Az új Opel Vivaro-e az első tisztán elektromos haszonjármű a furgonok középnagyságú D-szegmensében, a WLTP szerint mérve 330 kilométert elérő hatótávval. Magasra helyezi a mércét a könnyű kezelhetőségben, a megbízhatóságban és a professzionális felszereltségben“, mondta az Opel főnöke, Michael Lohscheller.

 

Az új E-furgon éppolyan variálható és flexibilis, mint bármelyik egyéb Vivaro is. Maximális teherbírása alig marad el az összehasonlítható hagyományos könnyű haszonjárművekétől: a Vivaro-e 1275 kilogrammot képes elvinni, majdnem annyit, mint a Cargo S kétliteres dízelmotoros testvére (1405 kg). Ezenkívül a Vivaro-e a szegmens egyetlen elektromos áruszállítója, amely opcionálisan rendelhető gyári vonóhorgával utánfutót vontathat – egy tonna súlyig. A vevő kétféle méretű lítiumion-akkumulátor közül választhat, igényei szerint: a 75 kWh kapacitású akár 330 kilométerre elegendő, az 50 kWh-s pedig 230-ra, a WLTP szerint.

 

 

Az akkumulátorok 18, illetve 27 modulból állnak. A rendszert egyszerűen a vezetőfülke vízköre temperálja – a hosszú élettartam és a nagy hatótáv érdekében. Mivel a járművet eleve akkumulátoros-elektromos változatra is gondolva tervezték, az akkukat úgy lehetett beépíteni a raktér alá, hogy ne korlátozzák a raktérfogatot. Az új Vivaro-e különösen hatékony, mert lassításkor motorfékezéssel nyer vissza energiát.

 

100 kW (136 LE) teljesítményével és már álló helyzettől kifejtett 260 newtonméteres nyomatékával a Vivaro-e jobban motorizált a szegmens legtöbb elektromos furgonjánál. Csúcssebességének korlátozása 130 km/órára óvja a hatótávot, ugyanakkor megfelel a német autópályák mérvadó tempójának. A raktér alatt elhelyezett akkumulátor lejjebb viszi a súlypontot, ezáltal javítja a menettulajdonságokat, ami különösen akkor ér aranyat, ha teljesen megterhelték a gépkocsit.

 

A közölt hatótávot a WLTP tesztelési eljárás szerint állapítottuk meg: (VO (EG) Nr. 715/2007 és VO (EU) Nr. 2017/1151). A tényleges hatótáv mindennapi körülmények között ettől eltérhet, és függ különféle tényezőktől, különösképp a személyes vezetési stílustól, az útviszonyoktól, a külső hőmérséklettől, a fűtés és a klímaberendezés használatától, valamint a belső hőmérséklet előzetes szabályozásától.

 

 

E-mobilitás egyszerűen: töltési opciók és E-szolgáltatások az OpelConnecttől

 

Az új Vivaro-e iparosok és kereskedők mellett művészek és futárok ideális partnere, megfelel kis és nagy flottákba is. Kezelése, az “E” jegyében, egyszerű! Akkumulátora feltölthető odahaza faliszekrényről (Wallbox), útközben gyorstöltőről (Fast Charger), vagy bárhol, bármilyen konnektorról. Mindegyik Vivaro-e lehetőséget ad 100 kW-os egyenáramú gyorstöltő-oszlop használatára. Így például 30 perc alatt lehet 80 százalékig feltölteni az 50 kWh-s akkut. A nagyobb, 75 kWh-s akkuhoz is csak 45 percre van szükség. Aki kisebb köröket jár végig, az alapfelszereléshez tartozó 7,4 kW-os csatlakozóval odaállhat egy tetszőleges konnektorhoz, hogy egyfázisú váltóárammal “tankoljon”. Opció a 11 kW-os fedélzeti töltő, háromfázisú váltóáramhoz. Mindegyik töltési folyamat hatékony és kíméletes, úgyhogy nyolcéves, illetve 160 ezer kilométeres garanciát ad az Opel az akkumulátorokra.

 

Az Opel ráadásul teljes mértékben digitalizálta a Vivaro-e használatát: az OpelConnect, a myOpel App és a Free2Move Services App egész sor szolgáltatást és kezelési módot kínál, okostelefonról. A Free2Move Services App „Charge My Car“ funkciója Európa-szerte több, mint 140 ezer töltőpont használatát teszi lehetővé – a fizetéssel együtt. A töltőpont-kereső térképen mutat minden regisztrált oszlopot. A pontos cím mellett tájékoztat, hogy az adott pillanatban szabad vagy foglalt a hely, a töltés sebességéről és az aktuális árról.

 

Az OpelConnect új funkcióinak köszönhetően az ügyfél okostelefonjáról ellenőrizheti az akkumulátor töltöttségét, vagy programozhatja elindulás előtt a belső tér hőmérsékletét, illetve a töltési időt. Továbbá az automatikus vészhívást és az autómentő direkt elérését is nyújtja az OpelConnect. A LIVE Navigation[2] valós időben észleli a közlekedés eseményeit, és dinamikusan elkerüli a dugókat.

 

Minden eshetőségre: furgon, duplafülkés, kombi vagy felépítményezhető alváz

 

Az Opel Vivaro-e tökéletesen megfelel a legtöbb ügyféligénynek. Kapható klasszikus furgon, duplafülkés változat, utasszállításhoz a kombi vagy pedig speciális felépítmények sokaságával ellátható padlóváz. 2,8 és 3,1 tonna közötti saját tömeggel a Vivaro-e hasznos teherbírása eléri az 1.275 kilogrammot – az akkumulátorok ellenére. A 4,60 méteres hosszúságával különösen kompakt Vivaro-e S (Small) kitölti a hézagot a magas tetejű kis haszonjárművek, például az Opel Combo és a furgonok között. Mindössze 11,30 méteres fordulókörével a „kicsike” nagyon ügyesen mozog a belvárosokban. Akárcsak a legtöbb egyéb változat, ez is csak 1,90 méter magas, behajthat mélygarázsokba.

 

Az utasoldali ügyes FlexCargo átrakónyílás jóvoltából az S raktérfogata egy mozdulattal növelhető 4,6 köbméterről 5,1-re. Így akár 3,32 méter hosszú tárgyak is bepakolhatók.

 

A további változatok neve M (Medium) és L (Large), hosszúságuk 4,95 és 5,30 méter. A két „nagy“ raktere 5,8, illetve 6,6 köbméter. Ide már befér létra vagy faanyag 3,67 vagy 4,02 méter hosszúságig. A fülke rakodóhelyein mindent el lehet pakolni. Az elektromos rögzítőfék kényelmesen, egy ujjal húzható be, vagy engedhető ki.

 

A szélesre táruló hátsó- és oldalajtók éppúgy megkönnyítik a rakodást, mint a be- és kiszállást. Nagyon praktikus a szenzorvezérlésű tolóajtó: elég egy lábmozdulat a Vivaro-e mellett, hogy automatikusan kinyíljon vagy becsukódjon.

 

 

Asszisztensek a vészféktől a fáradtság-felismerőig

 

Hagyományos hajtású testvéreihez hasonlóan az új Vivaro-e is vezetőtámogató rendszerek arzenálját kínálja – professzionális biztonsággal. Vetített kijelző mellett van sávtartó asszisztens, kibővített jelzőtábla-felismerés, fáradtság-felismerő, félig adaptív sebességszabályozó, figyelmeztető frontális ütközésveszélyre és vészfék-asszisztens. Parkoláskor elöl és hátul ultrahangos érzékelők figyelmeztetik akadályokra a vezetőt, és még a holtteret is felügyelik. A 180 fokos hátsó kamera képe a vezetőfülke hétcolos érintőképernyőjén jelenik meg.

 

A Multimedia Radio és a Multimedia Navi Pro infotainment velejárója a hétcolos színes monitor. Mindkét rendszer Apple CarPlay és Android Auto útján szinkronizálja az okostelefont. Ráadásul a Multimedia Navi Pro háromdimenziós nézetben navigál egész Európában.

 

Új villanyfurgonjával a Vivaro sikertörténetét folytatja az Opel, amely 2001-ben, az első generációval kezdődött. A jármű része a márka elektromos offenzívájának, amelyben már jövőre követi a tisztán akkumulátoros-elektromos Opel Combo-e. A „villámosok” 2024-ig villamosítják valamennyi személyautó- és könnyű haszonjármű sorozatukat.

Kapcsolat

A * jelölt rész kitöltése kötelező
Az Ön személyes adatait a megfelelő adatkezelők fogják kezelni az Adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint.

Adatvédelemmel kapcsolatos jogaira, valamint elérhetőségi adatainkra vonatkozóan itt talál információt.
Ugrás az oldal tetejére